L’Alcalde de Peralada avui és present a la trobada d’Alcaldies on s’ha presentat el nou fons extraordinari de la Diputació de Girona per al 2024.
El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, i el vicepresident primer, Pau Presas, han presentat aquest dimarts a l’aula magna de la Casa de Cultura de Girona el nou fons extraordinari que l’ens supramunicipal ha pogut crear aquest any gràcies a la injecció econòmica rebuda per la liquidació positiva dels tributs de l’Estat del 2022.
Es tracta d’unes subvencions de lliure disposició i amb una dotació total de 7,4 milions d’euros, adreçades als ajuntaments (7 milions) i als consells comarcals (400.000 euros) de la demarcació. A cada consistori se li assignarà un import fix determinat en funció del nombre d’habitats. L’import mínim seran 20.000 euros per als municipis més petits i el màxim, els 150.000 euros que percebrà Girona, la ciutat més gran de la demarcació.
L’Alcalde ha valorat molt positivament la iniciativa: “Aquest fons extraordinari és una injecció econòmica important que ens permetrà abordar necessitats prioritàries per al municipi abans d’acabar l’any. Destinarem aquests recursos a millorar instal·lacions municipals i a arranjar algun camí rural.”
A l’acte, hi han assistit alcaldes i alcaldesses i regidors i regidores d’uns 200 municipis de les comarques gironines.